۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۲۳:۱۳

عشق حسین (ع) تعطیلی ندارد / دل‌ها از هر دیار تا کربلا پل زده‌اند

عشق حسین (ع) تعطیلی ندارد / دل‌ها از هر دیار تا کربلا پل زده‌اند

گناوه- اربعین امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اگر چه همایش جهانی پیاده روی اربعین برگزار نشد اما دل های عاشقان سید و سالار شهیدان از هر منزل و مکان تا بارگاه آن حضرت به زیارت رفت.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها، عصمت اسماعیلی: سال‌های گذشته با فرارسیدن اربعین حسینی میلیون‌ها زائر و عاشق بار سفر بر دوش راهی دیار یار می‌شدند تا دل را در چشمه زلال معرفت حسین (ع) شستشو دهند و بر آستان مقدس آن امام همام سر تعظیم فرود آورند.

عاشقان با پای پیاده منزل به منزل و شهر و به شهر خود را به کوی یار می‌رساندند و زنگار یک ساله و غم فراق را از دل می‌زدودند.

امسال با شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری این همایش عظیم جهانی که به حق نشان دهنده قدرت جهان اسلام و تشیع بود دل‌های عزاداران و دلدادگان حسینی در غم دوری از این موهبت معنوی است.

ولی اگر چه حضور در این همایش جهانی میسر نشد، عاشقان و دلباختگان خاندان اهل بیت (ع) و سید و سالار شهیدان (ع) از هر مکان با دل‌های پاک و عاشق خود طی طریق کردند و از دیار خود تا منزل دوست پل زدند و با دل‌های بی قرار به زیارت یار از راه دور رفتند.

مردم دریادل و مؤمن شهرستان گناوه نیز که هر سال برای زیارت یا برپایی موکب به کربلا یا مسیر پیاده روی اربعین حضور می‌یافتند امسال امکان این توفیق میسر نشد ولی عزاداران و عاشقان حسینی اربعین سید و سالار شهیدان را با شور و شعور و متناسب با شرایط موجود با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کردند.

از شب گذشته و امروز برنامه‌هایی به مناسبت اربعین شهادت سید و سالار شهیدان از کمک‌های مومنانه به نیازمندان، برگزاری رزمایش کمک‌های مومنانه اربعین، قرائت زیارت اربعین، برگزاری برنامه‌های متناسب با شرایط موجود با همکاری هیئت‌ها مذهبی و مردم مؤمن و ولایتمدار تدارک و برگزار شد.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تسلیت اربعین حسینی و ایام سوگواری دهه آخر صفر اظهار داشت: اگر چه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت عزاداران همایش بزرگ پیاده روی اربعین مانند سال‌ها گذشته انجام نشد اما دل‌های ما در جوار حرم مطهر آن حضرت و در کربلای معلی است و از همین جا و از راه دور زیارت آن حضرت را زمزمه می‌کنیم.

امام جمعه گناوه با اشاره به اهمیت زیارت اربعین گفت: این زیارت ماهیت و حقیقت حادثه کربلا و فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را شرح می‌دهد و عصاره نهضت عاشورا است که در آن آمده که امام حسین (ع) بذل جان کرد تا مردم را از جهالت و نادانی برهاند.

وی بیان کرد: هدف امام حسین (ع) از نهضت عاشورا نجات مردم از جهالت و نادانی بود و به بشریت این درس را داد که منشأ همه انحرافات دینی بی بصیرتی و جهل و حیرت و سرگردانی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی در آئینی که به همین مناسبت در حسینیه معتمدی گناوه برگزار شد اظهار داشت: قیام عاشورا در سال ۶۱ از نظر زمان به پایان رسید ولی جریان نهضت عاشورا با وجود گذشت قرن همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه با اشاره به رابطه قیام عاشورا و قیام مهدویت و عصر ظهور ادامه داد: یاران امام حسین (ع) از ادیان مختلف بوده ولی همگی نفس خود را تزکیه کرده بودند و به ندای امام خود پاسخ دادند و همراه امام تا آخر ماندند.

وی گفت: امام زمان (عج) اصحاب امام حسینی لازم دارد و مجالس و جریان‌های پس از عاشورا با هدف تربیت سربازان امام زمان (عج) ادامه یافته است.

حجت الاسلام اندرزیان بیان کرد: ذکر سید الشهدا (ع) و حضور در مجالس و محافل آن حضرت درجات انسانی ما را بالا می‌برد که یکی از این درجات افتخار سربازی در رکاب امام زمانی است که روزی با ندای هل من ناصر ینصرنی خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه برای حضور در مسیر امام زمان (عج) باید مانند اصحاب سیدالشهدا (ع) وجود خود را از بدی‌ها پاک کنیم اضافه کرد: گام اول قرار گفتن در مسیر مهدویت حسینی شدن است و علامت اصلی آن اصلاحات درونی خود از گناهان و منکرات است.

حجت الاسلام آیت اندرزیان بیان کرد: این اصلاحات را باید در زندگی شخصی و خانوادگی و اجتماعی خود گسترش دهیم تا بتوان سرباز امام زمان (عج) در هنگام ظهور بود.

عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت و عزاداران سرور و سالار شهیدان (ع)، اربعین آن حضرت و یاران باوفایش را امسال نیز باشکوه و با رعایت کامل دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری برگزار کردند.

قرائت زیارت اربعین در مصلی جمعه، برگزاری مراسم در ۲۳ نقطه شهر توسط هیئت‌ها و حسینیه‌ها و مساجد، برگزاری روضه‌های خانگی با همکاری گروه جهادی روحانیون عازم از قم، پخش نذورات به‌صورت بسته‌های معیشتی، نذورات بهداشتی، توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی با همکاری هیئت‌های مذهبی و گروه سه شنبه‌های مهدوی و توزیع غذای گرم به صورت بسته بندی با رعایت نکات بهداشتی، برگزاری مراسم روضه‌های محله‌ای (ما حصنی) محله‌های دارای شهید از جمله برنامه‌های این ایام خواهد بود.

سیاه‌پوش کردن معابر و فضای شهر و خیابان و سر درب ادارات و نصب پرچم‌های عزا با همکاری شهرداری و هیئت‌های مذهبی نیز انجام شد.

در فضای مجازی نیز د برنامه‌هایی تدارک دیده شد که نشست بررسی ابعاد بین المللی اربعین به همت دانشگاه پیام نور گناوه، توزیع کلیپ‌ها و عزاداری‌ها و سخنان ائمه و بزرگان به این مناسبت در گروه‌های مختلف از جمله این برنامه‌ها بود.

کد خبر 5043577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha